Ana içeriğe atla

Kayıtlar

2005 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bir Yıl Daha Geldi, Geçiyor...

Bir yılı daha geride bıraktık hayırlısıyla... Yeni yılın herkese güzellikler getirmesi dileğiyle iyi yıllar... Sayfama arada bir de olsa uğrayanlara 2005'in son mesajı ile selamlar... 2006'da görüşmek üzere...

Yılbaşına 3 gün :-) , 2.Vizelere 4 gün :-( kaldı...

Yaklaşık 5 haftalık bir aradan sonra tekrar buradayım; yılbaşına 3, 2.vizelere 4 gün kala...
Şu an kütüphanedeyim. Biyoistatistik çalıştıktan sonra kütüphaneye bağlandığından haberimin olmadığı wireless internet muhabbetini denemek için laptopumu açtım ve bingo... Wireless internet oldukça hızlı bir şekilde emrimde... :-) Keşke bunu daha önce keşfedebilseydim. Malum haftaya vizelerim var ve benim ders çalışmam lazım. Ve dolayısıyla da bu wireless internet nimetinden ilk dönem pek faydalanamayacağım galiba...
Neyse benden şimdilik bu kadar. Ders çalışmam lazım...

Geçirdiğim vahim kaza ve sonrasına oluşan manzara...

Herşey 21 Kasım sabahı uyanmamla başladı. Kalktıktan sonra battaniyemi katlarken elimi tavanda asılı bulunan ince camdan süsleri bulunan avizeye vurdum (nasıl becerdin diyenlere cevap: boyum 1.90) ve sağ elimin işaret parmağının ikinci boğumunda derin bir kesik oluştu. Bunun üzerine hastaneye gittik. Parmağımda tendon kesiği olma ihtimaline karşı incelemek için ve varsa müdahale etmek için beni ameliyata aldılar. Ve harbiden de tendon kesiği varmış... Operasyon sonrası parmaklarımı sabitlemek için Ganalı doktorum Osman Bey elimi 3 hafta elimde duracak yarım alçıya aldı. Ve sonrasında oluşan manzara da aşağıda işte:


Uzun boylu olmanın dezavantajlarından biri de bu işte... Boyu uzun olanlar ellerini yukarıya doğru kaldırmadan önce ellerini kaldırdıkları yere dikkat etsinler... Benden söylemesi...

Edirne'deki 2. Haftam

Artık Edirne'de bir Tıp öğrencisi olarak öğrenim görüyorum ve 2. haftayı da yakında bitireceğiz. Herkes ilk izlenimlerimi soruyor: Edirne güzel bir şehir, şehir yapısı olarak Muğla'ya benziyor. Üniversite de güzel ama şu anfileri de yeniden yapılandırsalarmış iyi olurmuş. Neyse bu tür şeylere takılmıyoruz ve tıbbın meşakkatli yolunda yürümeye devam ediyoruz. Henüz dersler zorlamıyor ve ilk dönem de derslerin pek zorlamayacağı söyleniyor.
Sınıftaki arkadaşlarla da yavaş yavaş tanışıyorum. İyi bir ortam olacak gibi görünüyo... Hadi hayırlısı...

Beyaz Önlük Töreni ile Başladı Üniversite

Bugün beyaz önlük törenimiz vardı. Beyaz önlüklerimizi giydirip, bize beyaz önlük andını ettirdiler... Böylece ben de beyaz önlüklüler sınıfına ilk girişi yaptım :-)
İnşaallah tüm T.Ü. Tıp Dönem 1 öğrencileri için hayırlı bir yıl olur...

Sevgili Meslektaşım MD.Teo;

Dostum Teo, yapmış olduğunuz bilimsel çalışmanın posteri hayırlı olsun...
G.Antep'te size kolay gelsin. Rabbim işinizi rast getirsin...

* MD.Teo kim, muhabbet ne diye meraklanan varsa; buraya tıklamanız sanırım merakınızı giderir...

Son Gün ve Son Saatler ...

Bugün üniversite için Edirne'ye gitmeden önceki son günüm ve ben şu an son saatlerimi yaşıyorum Edirne öncesi Muğla'da...
İçimde bir heyecan var yeni bir ortama dair ama aynı zamanda yaklaşık 15 aydır içinde bulunduğum aile ortamından tekrar ayrılmanın verdiği bir burukluk var...
İnşallah 22:15'te Edirne yolcusuyum...
Haydi hayırlısı...

Tıp Fakültesi'ne başlamadan stajlara başladım...

Bu sabah babama takılarak doktoru olduğu Yücelen Hastanesi'ne ben de gittim. Amacım abimin isteği üzerine hastaneden bir belge almaktı. Ama hastaneye gidince babamın odasında kendimi beyaz gömlekle buldum. İşe yatan hastaları dolaşmakla başladık. Sonra da randevulu hastalar falan... Babam hasta baktı ben de izledim bişey anlıyomuş gibi :-) Ben sadece evrak işlerine yardımcı oldum, malum henüz tıp konusunda bi bilgim yok... İlk staj günümde 1 kolonoskopiye, 4 endoskopiye ve 3 anjiyoya katıldım. Bi de muayeneler vardı tabi. Anjiyolardan sonra yatan hastaları tekrar ziyaret ettik. Yorucu bir gündü diyebilirim yani. Ve, sonuç olarak hastaneden saat 23:00 da ancak çıkabildik...
İşte böyle bir gündü 20 Eylül Salı günü...

Bi alem bu Nepalliler...

Az önce Zaman Turkuaz ekinde okudum: Nepal'de anneler kız çocuklarını öldürdüğü için ultrason yasakmış...
Karnındaki çocuğun kız olduğunu öğrenen anne kız çocuğunu henüz anne karnındayken öldürüyormuş. Bu yüzden kız çocuğu sayısında düşüş meydana gelince, Nepal Kralı da ultrasonla çocuğun cinsiyetini öğrenmeyi yasaklamış. Yasağı çiğneyen doktora da meslekten men cezası veriliyormuş. Aynı zamanda Nepal'de kürtaj da yasak.
Bu ilginç ülkede kız çocuğu istenmese de "Bereket Tanrıçası" diye 2 yaşında kız çocuğunu seçip, tapıyorlarmış. Bi de "Kumaru" adını verdikleri ve şu an 5 yaşında olan kız çocuğu olmazsa aç kalacaklarına inanıyorlarmış...
Ne ilginç değil mi?

Trakya Tıp Fakültesi ve Ben

Ben de bugün itibariyle Trakya Tıp Fakültesi'ne kayıdını yaptırmış bir tıp öğrencisiyim... 26 Eylül'de start verilecek 6 yıllık uzun bir maraton beni bekliyor...
Hayırlısı nasılsa öyle olsun...

Skype'nin Google versiyonu: GoogleTalk

Google dur durak bilmiyo... Google şimdi de Skype programı gibi bir konuşma ve mesajlaşma programı ile karşımıza çıkıyor. Bu programı kullanmak için tabiki de Gmail hesabı sahibi olmanız gerekiyo... GoogleTalk için ya BURAYI ya da başlığı tıklayın...

Google'dan bir ilk daha: Google Suggest

Bu Google hizmetinde siz aratacağınız kelimeyi yazmaya başlıyorsunuz, Google size kelimenin devamı olabilecek öneriler sunuyor... Mesela "Türk" yazdınız mı size "Türk, Türkiye, Türkçe, Türk Telekom" diye sıralıyor. İşin bir diğer güzel yanıysa sıraladığı sözcükleri veya sözcük gruplarını arattığınız taktirde ne kadar sonuç çıkaracağını da gösteriyor...
Google Suggest için tıklayın... (Henüz BETA ve İngilizce)

Sağolasın Sayın Meslektaşım...

Sevgili abim ve meslektaşım, ikimizin de afiyetle yediği bu nadide meyvenin -ayva- sert mizaçlı hücreleri hakkında verdiğin mini mini açıklama için teşekkür ederim...

Sevgili Meslektaşım MD.Teo'ya...

20.08.05 10:00 itibariyle meslektaşın olmaya hak kazandım...
Sen 1/3'lük bir MD* olarak bana ayvanın içinde yer alan sert mizaçlı özel hücre yapılarına ne dendiğini bana öğreterek bana yardımcı olabilirsin, ne dersin?

*MD : Medical Doctor (Bilmeyenlere... Sen üstüne alınma Md.Teo...)
...Governer's Office of Muğla at night...

ÖSYS Sonucum ve Trakya Tıp Fakültesi

Bu sabah 10:00 itibariyle hayat yolculuğundaki yeni durağım belli oldu: Edirne
Trakya Tıp Fakültesini kazanmışım... (ÖSYM'nin yalancısıyım.)
Tıplar bu sene de yükselmiş. Tıplar bu sene 4-6 puan yükselmiş gibi görünüyor önceki 2 tercihim Erciyes ve 19 Mayıs Tıp Fakültesine giremediğime göre...
Hayırlısı olsun diyorum ve doktorluk yolundaki ilk adımı bugünkü ÖSYS sonucumla atmış bulunuyorum...

Bir takım Linkler:::

Softpedia -> Büyük ve güncel bir download arşivi...
Alexa -> Web sayfanız hakkında bir takım bilgiler edinebileceğiniz bir site ve arama motoru. Ayrıca bu sayfadan Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 100 web sitesine de ulaşabilirsiniz...
Linkzine -> Haftalık web sitesi tanıtımları...
Yücelen Hastane & Hotel-> Muğla Yücelen Hastanesi ve Gökova Yücelen Hotel
İzmir Özel Yamanlar Koleji -> İzmir Özel Yamanlar İlköğretim Okulu, Anadolu & Fen Liseleri ve Yamanlar Mezunlar Derneği
...My Photos...
...Şeker Şeyler...
Emir Beyimiz
Naniş
My big family...
A picture from Mugla 2
A picture from Mugla
Aylar sonra tekrar merhaba...
Sonunda ÖSS denen beladan kurtuldum hayırlısıyla...
ÖSSden çıkınca insanın üstünden ağır bir yük kalkıyo. İnsan bi nefes alıyo ya...
Bu seneki ÖSS sınavı geçen seneye göre daha kolaydı. Ya da bana öyle geldi... İnşallah ben de seneye bir üniversiteli olup çıkacağım... :-)
Bundan sonra daha sık görüşmek dileğiyle...
SİZE BİR İKİ KİTAP TAVSİYESİ DAHA:
1> Kuantum Şifresi -Altan Çimen
2> 4'ün Kuralı - Ian Caldwell, Dustin Thomason
3> Kötü Ruh - Maxime Chattam

Bu kitaplardan Kuantum Şifresi'ni okudum, 4'ün Kuralı'nı okuyorum ve Kötü Ruh da sırasını bekliyo...
Kuantum Şifresi bence hoş bir roman... Fantastik ve teknolojik bir öyküsü var. Romanda Türk bir adamın Amerika'daki gizli bir örgütü çökertişi anlatılıyor...
4'ün Kuralı'nı okuyorum. Kitabın öyküsü ilginç. Kitabın konusu; 500 yıllık bir kitap hakkında yapılan araştırma...
Kötü Ruh'u henüz okumadım ama yapılan eleştirilere göre Maxime Chattam karşımıza ikinci bir Jean Christophe Grange olarak çıkıyor...
ÖNCEKİ KİTAP TAVSİYELERİNDEN SONRA ŞİMDİ DE İKİ ALBÜM TAVSİYESİ:
1> Mercan Dede - Su => Enstrumental sevenler için birebir...
2> Sami Yusuf - Al-Muallim => Yusuf İslam'ı sevenler bunu da seveceklerdir. İngilizce ilahi sayılabilir...
Ben ikisini de dinledim; oldukça güzel albümler...
Ve Dünyaca ünlü futbolcu Nicolas Anelka FENERBAHÇE'de...
FENERBAHÇE Alex'ten sonra Anelka'yı da alarak rakiplerine gözdağı verdi...
Bu arada 6alatasaray'da ünlü futbolcu :-) Ribery'i aldı...

Ünlüleriyle Burçlar

KOÇ : Fatih Sultan Mehmet, Leonarda da Vinci, Vincent Van Gogh, Elton John, Mariah Carey, Charlie Chaplin, Jean Paul Belmondo, Ömer Şerif, Celine Dion, Francis Ford Coppola, Liam Neason, Emma Thompson, Marlon Brando, Eddie Murphy, Orhan Veli Kanık, Kayahan, Demet Şener, Okan Bayülgen, Sakıp Sabancı, Zeki Alasya
BOĞA : Yavuz Sultan Selim, Kanuni Sultan Süleyman, Lenin, Ayetullah Humeyni, Karl Marx, Adolph Hitler, Tony Blair, William Shakespare, Salvador Dali, Johannes Brahms,Tchaikovsky, Al Pacino, M.Ali Clay, Anthony Quinn, Rudolph Valentino, George Clooney, Andre Agasi, Cem Yılmaz, Ali Şen, Erol Büyükburç, Nükhet Duru
İKİZLER: John F. Kennedy, Cliant Eastwood, Prince, George Bush, Nicole Kidman, Marilyn Monroe, Naomi Campell, Kerem Alışık, Kenan Doğulu, Nilüfer, Bülent Ecevit, Adile Naşit, Cem Ceminay, Çetin Altan, Erdal İnönü
YENGEÇ : Harrison Ford, Julius Sezar, Carl Lewis, Prenses Diana, Louis Armstrong, Pierre Cardin, Tom Jones, Tom Cruise, Tom Hanks, George Michael, Giorgio Armani,…
BURÇLAR VE UĞURLU RENKLERİ
KOÇ : Lacivert, Yeşil, Siklamen
BOĞA : Pembe, Mavi
İKİZLER : Mavi, Sarı
YENGEÇ : Beyaz, Mavi
ASLAN : Mavi, Kahverengi
BAŞAK :
TERAZİ : Pembe, Turkuaz, Turuncu
AKREP : Kırmızı, Siyah
YAY : Mor
OĞLAK : Kahverengi
KOVA : Siklamen
BALIK : Lacivet, Turkuaz