Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eylül, 2005 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Beyaz Önlük Töreni ile Başladı Üniversite

Bugün beyaz önlük törenimiz vardı. Beyaz önlüklerimizi giydirip, bize beyaz önlük andını ettirdiler... Böylece ben de beyaz önlüklüler sınıfına ilk girişi yaptım :-)
İnşaallah tüm T.Ü. Tıp Dönem 1 öğrencileri için hayırlı bir yıl olur...

Sevgili Meslektaşım MD.Teo;

Dostum Teo, yapmış olduğunuz bilimsel çalışmanın posteri hayırlı olsun...
G.Antep'te size kolay gelsin. Rabbim işinizi rast getirsin...

* MD.Teo kim, muhabbet ne diye meraklanan varsa; buraya tıklamanız sanırım merakınızı giderir...

Son Gün ve Son Saatler ...

Bugün üniversite için Edirne'ye gitmeden önceki son günüm ve ben şu an son saatlerimi yaşıyorum Edirne öncesi Muğla'da...
İçimde bir heyecan var yeni bir ortama dair ama aynı zamanda yaklaşık 15 aydır içinde bulunduğum aile ortamından tekrar ayrılmanın verdiği bir burukluk var...
İnşallah 22:15'te Edirne yolcusuyum...
Haydi hayırlısı...

Tıp Fakültesi'ne başlamadan stajlara başladım...

Bu sabah babama takılarak doktoru olduğu Yücelen Hastanesi'ne ben de gittim. Amacım abimin isteği üzerine hastaneden bir belge almaktı. Ama hastaneye gidince babamın odasında kendimi beyaz gömlekle buldum. İşe yatan hastaları dolaşmakla başladık. Sonra da randevulu hastalar falan... Babam hasta baktı ben de izledim bişey anlıyomuş gibi :-) Ben sadece evrak işlerine yardımcı oldum, malum henüz tıp konusunda bi bilgim yok... İlk staj günümde 1 kolonoskopiye, 4 endoskopiye ve 3 anjiyoya katıldım. Bi de muayeneler vardı tabi. Anjiyolardan sonra yatan hastaları tekrar ziyaret ettik. Yorucu bir gündü diyebilirim yani. Ve, sonuç olarak hastaneden saat 23:00 da ancak çıkabildik...
İşte böyle bir gündü 20 Eylül Salı günü...

Bi alem bu Nepalliler...

Az önce Zaman Turkuaz ekinde okudum: Nepal'de anneler kız çocuklarını öldürdüğü için ultrason yasakmış...
Karnındaki çocuğun kız olduğunu öğrenen anne kız çocuğunu henüz anne karnındayken öldürüyormuş. Bu yüzden kız çocuğu sayısında düşüş meydana gelince, Nepal Kralı da ultrasonla çocuğun cinsiyetini öğrenmeyi yasaklamış. Yasağı çiğneyen doktora da meslekten men cezası veriliyormuş. Aynı zamanda Nepal'de kürtaj da yasak.
Bu ilginç ülkede kız çocuğu istenmese de "Bereket Tanrıçası" diye 2 yaşında kız çocuğunu seçip, tapıyorlarmış. Bi de "Kumaru" adını verdikleri ve şu an 5 yaşında olan kız çocuğu olmazsa aç kalacaklarına inanıyorlarmış...
Ne ilginç değil mi?

Trakya Tıp Fakültesi ve Ben

Ben de bugün itibariyle Trakya Tıp Fakültesi'ne kayıdını yaptırmış bir tıp öğrencisiyim... 26 Eylül'de start verilecek 6 yıllık uzun bir maraton beni bekliyor...
Hayırlısı nasılsa öyle olsun...