26 Nisan 2007

..Anatomi Hatırası..

Anatomi Hatırası için ön hazırlık..

..Sadece Ben :-)..

Soldan Sağa: Ben, Arda, Kürşad

Ben, Arda, Cüneyt Hoca, Levent Hoca, Nihat, Mehmet Ali

..Hep beraber..

..Kürşad'ın göbeğini kaldırmak bana kalmıştı:-)..

..Anatomi'nin fazlası adamı bozuyo.. Şekil 1.A..

24 Nisan 2007

Sınıra da dayandım..

Pazar günkü 40 km.'lik bisiklet gezisi yetmedi :-) dün de Türkiye-Yunanistan Pazarkule sınır kapısına kadar gittik iki arkadaşla birlikte.. Yani bugün de yaklaşık bi 30km. bisiklet sürdüm.. Türkiye'nin bi ucuna daha gördüm... Daha önce Datça'nın ucuna giderek güneybatıyı dün de kuzeybatıyı görmüş bulundum.. Bu arada Edirne Süleyman Demirel Fen Lisesi'ni de ilk defa dün gördüm, fen lisesinin hemen yanında Edirne sınırlarının sona erdiğini belirten bi tabela var.. Utanmasalar okulu Yunanistan'a yapacaklarmış.. :-)

Bisiklet Gezisi - 2

Bu pazar günü de vaktimi bisiklet gezisiyle geçirdim.. Bu benim katıldığım 2. geziydi. Bu seferki bisiklet gezisinde de öncekinde olduğu gibi yaklaşık 40 km. yol gittik ancak bu seferki biraz daha yorucuydu desim yalan olmaz. Mesafe yaklaşık olarak aynıydı am bu sefer gittiğimiz Sarayakpınar köyünün yolu daha engebeliydi, dolayısıyla yokuşlar biraz zorladı..
Sabah 10:30-11:00 gibi Merkez'den ayrıldıktan sonra kaçta Sarayakpınar köyüne vardığımız hakkında herhangi bir fikrim yok çünkü saate bakmamıştım.. Değirmenyeni Köyü, Sarayakpınar Köyü'nden daha renkli bi köydü bence.. Neyse köye gidince kurulduk hemen kahveye.. Market sorduk, köyde market yokmuş ama askeriyenin kantini varmış. Neyse işte herkes kendince alışverişini yapıp kuruldu sandalyesine, çaylar, bisküvi vs. vs.. Ben de henüz oturmuştum ki kahvedeki seyyar berberi ve müşterisini gördüm.. Ben de boynumda fotoğraf makinesiyle gelmişim köye, fotoğraf çekmemek olmaz.. Hemen gittim yanlarına berber sakal tıraşını yaptı ben de fotoğrafımı çektim.. Fotoğraf çekereken seyyar berberin aynasındaki fiyat listesini gördüm:

SAKAL: 2 LİRA
SAÇ: 5 LİRA
------------
VERESİYE YOK

Berberin işi bittikte sonra benimde berberin yanında bulunmamın bi manası kalmamıştı bende soluğu kahvenin kapı ağzında oturan üç amcanın yanında aldım.. Fotoğraflarını falan çektikten sonra içlerinden biri (sohbet sırasında öğrendim adı Hasan'mış) çağırdı, çay söyledi. Muhabbet başladı böylece.. 9 çocuğu ve "n" tane torunu olan Hasan Amca 82 yaşındaymış.. Ama yaşına göre maşallah dinçti.. Hasan Amca sohbetin sonuna doğru bizim grubun hepsinin üniversiteli mi olduğunu sordu. Ben de evet deyince, "maşallah, güzel, güzel, kızlar da güzel" dedi. Ve biz o an koptuk.. :-)
Hasan Amca'nın sohbetinden sonra caminin minaresine de çıktık bi iki arkaşlar birlikte.. Bi iki fotoğraf da minareden çektim..
Sonra 15:00 gibi dönüş için yola çıktık, 16:15'te merkezdeydik.. Dönüş biraz daha hızlı oldu yani.. Eve döndüğümde doğal olarak yorgundum.. Yeni fotoğraf makinemle (SONY D-SLR A100) çektiğim fotoğraflara baktıktan sonra çok yorgun bir insan olarak uyudum tabiki..

17 Nisan 2007

*********1*9*********

19 da bitti...
Bugün itibariyle iyisiyle kötüsüyle hayatımın 19.yılını da geride bıraktım...
Bugün beni hatırlayan herkese çok teşekkürler...

Hep beraber nice yıllara inşallah..

9 Nisan 2007

..560 gün olmuş bea..

26 Eylül 2005'ten bu yana 560 gün olmuş..
26 Eylül 2005'in ne önemi mi var?
Tıp Fakültesine başladığım gün..

6 Nisan 2007

Ders Notlarından Seçmeler..

* Kan hücreleri ölümsüz ya da çok uzun ömürlü hücreler değildir. Bazı lenfosit türleri yıllarca yaşarlar. Ama ortalama eritrositler 120 gün, nötrofiller 1 bilemedin 2 gün, trombositler 7 gün kadar yaşarlar. (Ders notundan alıntı)

* Kalbin az çalışması, kalbin hiç çalışmamasından iyidir.. (Hoca derste böyle anlatmış herhalde, sınıfta not tutan arkadaşlardan biri böyle yazmış..)

* Geçen sene bir ders notumuzda da hücrede bulunan bir komponentin hücrede nerelerde bulunduğu bir iki organel isminden sonra "orada burada" bulunur şeklinde ifade edilmişti..