ASUS Türkiye ve bir servis tecrübesi..

4 ay önce satın aldığım ve hakkında kısa bir inceleme de yazdığım ASUS Zenbook Flip UX360UAK model diz üstü bilgisayarım henüz ilk iki ayında olmasına rağmen bir takım problemleri olmaya başlamıştı. Zaman zaman dokunmatik ekranın kendi kendine işlem algılaması veya çalışmaması, tablet modunda klavyenin devre dışı kalmaması, cihazının ergonomisinde milimetrik de olsa problem olması nedeniyle satıcı firma olan Vatan Bilgisayar aracılığıyla ASUS Türkiye'ye göndermem gerekti.
ASUS Türkiye'nin süreci keyfi gerekçeler ile zora sokması ve uzatmaları nedeniyle önce mağdur edildim, sonra yanlış bilgilendirildim. Haklarımı öğrendim ve kullandım. Sonrasında nihayet çözüm odaklı yetkili biri benimle iletişime geçti. Sonuç olarak cihazı değiştirdiler.
Bu konuyu biraz açmak istiyorum çünkü hakkını bilmiyorsan mağdur ediyorlar. Bu yüzden bu süreci biraz daha ayrıntılı bir şekilde anlatmak istiyorum:
Cihaz ilk 6 ayı içerisinde olduğu için bu problemler cihazı ayıplı mal kapsamına sokmakta idi. Bu durumda tüketici haklarını koruma kanunu bizlere seçimlilik hakkı sunmakta. Benim seçimim ise cihazın yenisi ile değiştirilme talebi oldu. Cihaz ASUS Türkiye'ye ulaştıktan sonra önce bana cihazın değişim talebi olmadığı iletildi, sonra da cihazın garanti belgesi onaysız olduğu için cihazın değişim kapsamına girmediği ve direkt onarıma yönlendirildiği iletildi. Bunun üzerine cihazı aldığım ve servise gönderilmesini sağlayan Vatan Bilgisayar Nilüfer Şubesi ile görüştüm. Cihazın kutusundan biri ASUS'a biri de ithalatçı firmaya ait olmak üzere iki adet garanti belgesi çıktığını ve kendilerinin ithalatçı firma garanti belgesini onaylayarak servise gönderildiği tarafıma iletildi. Bu aşamada Vatan Bilgisayar ile ASUS Türkiye görüşerek bu problem zor da olsa çözüldü. Cihazın servisteki 10. gününde cihazda problem olmadığı ancak testlerin sürdüğü bilgisi tarafıma iletildi. Bunun üzerine ASUS Türkiye'ye problemleri tekrar açıklayan ve ilgili problemleri açıkça gösteren videoların cihazda bulunduğuna dair tekrar bir mail attım. Bu mailden sonra, cihazın servisteki 12. gününde tarafıma cihazın değişimi için onay verildiği ve satıcı firma ile iletişime geçileceği iletildi. Cihazın satıcı firma stoklarında bulunmaması ve tedarik edilememesi nedeniyle ücret iadesi önerildi. Cihazı satın aldığımdaki fiyatı ile güncel fiyat arasında kur farkı nedeniyle oldukça yüksek bir fark olduğu için cihazın aynısı ile değişimi konusunda ısrarcı oldum. Cihazı satıcı firma tedarik edemediği için bu talebimi ASUS Türkiye'ye ilettim ve bu konuda tarafıma yardımcı olunmasını istedim ancak tarafıma olumsuz yanıt verildi. ASUS Türkiye'nin satı kanalı olmadığı ve değişim-iade konularında insiyatifin satıcıda olduğu söylendi. Oysa tüketici haklarını koruma kanununda açıkça değişim konusunda üretici, ithalatçı ve satıcının bu konuda sorumlu olduğu yazmakta. Bunu ASUS Türkiye'ye hatırlatmak gerekiyormuş demekki. Bu hatırlatma üzerine sonunda müşteri hizmetleri dışında yetkili bir kişi benimle iletişime geçerek sürecin olması gereken şekilde çözüm odaklı sürdürülmesinde yardımcı oldu. Tarafıma cihazın yenisi ASUS Türkiye vasıtası ile gönderildi.
Sonucun olumlu olması ASUS Türkiye'nin bu süreçte yaşattığı olumsuzlukların yok sayılmasını sağlamayacak.
Bir kez daha anladımki hakkını bileceksin, hakkını korumak için sürecin takipçisi olacaksın ve ısrarcı olacaksın..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"anabilim dalı" mı, "ana bilim dalı" mı? hangisi doğru?