Anatomi Sergisi "Body Worlds 2"

Bugün de Museum of Science'da dün açılan "Body Worlds 2" anatomi sergisine gittik. 24$ gibi bir ücret alsalar da değdi yani. Sergiyi tek kelime ile ifade etmeye kalkarsam: Muhteşem
Bu sergiyi bu kadar güzel yapan şey kadavraların diseksiyonlarının kusursuz yapılmış olması ve kadavralara verilen pozisyonlardı... Futbol oynayanı, bale yapanı, skateboardla tek el üzerinde duranı, atletizm yapanı, buz pateni yapanı, yoga yapanı, kayak yapanı, beyzbol oynayanı vardı... İnsan vücutlarının dışında bi de şaha kalkmış bir tay ve iki deve vardı.
Kimisi kaslarından, kimisi kemiklerinden arındırılmış bir insan vücudları da ayakta dimdik sergilenmekteydi.
Tüm organlar ve sistemler de ayrıntılı bir şekilde sergilenmişti. Ayrıca bazı organlarla ilgili hastalıklara da yer verilmişti.
Şimdi bu yazıyı okuyanlardan sergiyi bu kadar övdün, hiç mi fotoğraf çekmedin diyenleri duyar gibiyim. Valla ben de çok isterdim fotoğraf çekmeyi ancak fotoğraf çektirmediler... :-(

Yorumlar

  1. Böyle bir müzenin varlığından haberim yoktu açıkçası ama "RÜYAMDA" görmüştüm. Topografik anatomi sınavı öncesiydi yanılmıyorsam :) 6-7 katlı koca bir müzeydi. kadavralara çeşitli şekiller verilmişti, sanki disekse olmuş canlı insanlar gibiydiler. yalnız sonu pek güzel bitmiyordu sanırım rüyamın... yine de acaba böyle bi müze olsa nasıl olur diye düşünmüştüm o zaman. demek güzel oluyormuş...
    bana da öyle gelmişti zaten :))

    YanıtlaSil
  2. Eee, anatomi bu rüyalara da girer.. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

"anabilim dalı" mı, "ana bilim dalı" mı? hangisi doğru?