fotoğrafıma dokunma!..

Maliye bakanlığı, 01 Temmuz 2008 tarihinden itibaren geçerli olmak şartıyla fotoğraf makinelerine %20 ÖTV getirdi. ÖTV'nin gerekçesi 2010 İstanbul'un Avrupa Kültür seçilmesine fon sağlanması. Bu ne demek oluyor?
Dünyada bir çok ülkeye göre en pahalısını kullandığımız ürünlere bir yenisinin daha eklenmesi.
Bir sanat aracı vergilendirilerek bir kültür etkinliğinin finanse edilmesi
Kullanıcıların garantisiz ürün almaya itilerek mağdur olması.
Resmi yollarından ithalat yerine bavul ticaretinin desteklenmesi.
Sermayenin kayıt dışına kayması ve vergi kaybı.
Ben bir fotoğrafçıyım. Ama amatör, ama meraklı, ama sanat, ama profesyonel, ama meslek icabı.. Sonuçta ben bir fotoğrafçıyım. Benim için fotoğraf çekmek hobi ya da ekmek parası.. Benim işimi, ekmeğimi, hobimi elimden almak istiyorlar. Hangi sanat dalında var ki "Özel Tüketim Vergisi"!
Şimdi ben bir fotoğraf sevdalısı olarak bunca vergiyle nasıl başa çıkacağım. Ya bu vergileri verip sadece bir kereye özel fotoğraf makinesi alacağım ve bununla bir ömür geçireceğim, ya yurtdışına çıkan arkadaşlara eşe dosta rica edeceğim, ya da kaçak getirenlerin eline düşeceğim... Tabi yurtdışından gayri resmi yollarla gelen ürünlerin hiçbirinde garanti belgesi olmadığı için herhangi bir aksaklıkta gene mağdur olacağım.
Sayın devlet büyüklerim... Her şey için vergi ödüyorum zaten. Lütfen benim işime, hobime, sanatıma dokunma. Ben fotoğraf çekmek istiyorum. Anı ölümsüzleştirmek, güzellikleri paylaşmak için FOTOĞRAF ÇEKMEK İSTİYORUM...
Lütfen FOTOĞRAFIMA DOKUNMA!

Yorumlar

  1. katılıyorum.
    insanların ayarsız kıldığı bir dünyada yaşıyoruz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

"anabilim dalı" mı, "ana bilim dalı" mı? hangisi doğru?