ASUS Türkiye mi? uzak dur ve bir daha düşün!

ASUS Türkiye ile daha önce yaşadığım tecrübeyi bir blog yazımda paylaşmıştım. Keşke ASUS Türkiye ile imtihanım o tecrübe ile sınırlı kalsaydı ama kalmadı. Kısaca özetlersek kasım 2016'da satın aldığım ASUS UX360 model bilgisayarımı şubat 2017'de zor da olsa ayıplı mal kapsamında değişimini yaptırmıştım. O zamanki şikayetlerim dokunmatik ekranın kendi kendine işlem yapması (ghost touch) ve menteşelerin muntazam kapanmaması idi. Yeni bilgisayarımı aldıktan bir süre sonra yine ghost touch şikayeti olmaya başlayınca zaman zaman cihazın dokunmatik ekranını kapatarak kullanmak zorunda kaldım. Bir de ekranda siyah bir nokta (ölü piksel olabileceğini düşündüm) olunca cihazı servise vermeyi planlandım. Biraz geç oldu ancak cihazın garantisi bitmeden ocak 2019'da ASUS'un yetkili servislerinden SMS Infocomm'a cihazı bıraktım. Cihazı teslim aldığımda ekranın ve anakartın değiştirildiğini öğrendim. Cihazı kullanmaya devam ederken ghost touch şikayetinin devam ettiğini farkettim. Bir de cihaz kendi kendine kapanır olunca haziran 2019'da tekrar SMS Infocomm'a götürdüm. Bu şikayetler doğrultusunda yapılan testler sonrası tarafıma gelen telefonda servis yetkilisi cihazda herhangi bir problem saptayamadıklarını ifade etti. Ben de cihazın problemlerini tekrar ilettim. Sadece bir kaç saat sonra tekrar arandım ve anakart değişimi yapılması gerektiği ifade edildi. Sadece 5 ay önce yine aynı servis tarafından değiştirilen anakart için bu sefer 4600tl kadar da bir ücret talep edilmekteydi. Kendilerine anakartta ne gibi bir problem var dediğimde ise cevap ilginçti: "Tam bilmiyoruz ancak değişmesi lazım". "Hiçbir şey olmasa da kesin bir şey oldu" gibi bir şeydi bu.
Sordum sordum ama cevap alamadım.
  • Anakart niye değişecek diye sordum. Cevap ??
  • Peki 5 ay önce anakart niye değişti diye sordum. Cevap ??
  • Dokunmatik ekrandaki ghost touch sorunu niye diye sordum. Cevap olarak anakarttan olabilir dediler.
  • Peki değişen bilgisayarımın anakartı ile birlikte bu 3.anakart ve üçünde de aynı ghost touch sorunu vardı. Bu niye diye sordum. Cevap olarak yine anakart arızası olabilir dediler.
  • Üçünde de mi dedim. Cevap olarak yine olabilir dediler.
Ghost touch problemini de sadece ben yaşamıyormuşum. Twitterda bir kullanıcı paylaşmış zamanında. Amazon'un ASUS UX360 modelinin satış sayfasının yorumlarında da (https://www.amazon.com/dp/B0713YDTDW/ref=psdc_13896609011_t3_B01HZT6AR0) çok sayıda kullanıcı aynı problemden muzdarip ancak ASUS bunun niye olduğunu merak etmiyor. 
Sonra durumu ASUS Global'e bildireyim dedim. Oraya da yazdım ama mailim direkt olarak ASUS Türkiye'ye iletilmiş ve cevap öncekilerle aynıydı.
Durumu Şikayetvar.com'da da dile getirdim. ASUS Türkiye'nin umrunda olmadı. Zaten Şikayetvar.com'daki memnuniyet oranı da sadece %11.
Twitter'dan yazdım ASUS ve ASUS Türkiye'ye ama orada da cevap vermeye tenezzül etmediler.
ASUS Türkiye'yi her aradığımda en kısa zamanda tarafınıza dönüş yapılacaktır dediler ancak günlerce dönüş yapmadılar ve tekrar tekrar ben aradım.
En son yetkili olduğunu söyleyen bir beyefendi ile görüştüm. Durumu incelemek için zaman istedi ve günler sonra (tam 21 gün) anakartın testleri geçemediği için anakartın değiştirilmesine karar verildiğini söyledi. Ben de yine sordum: Servis yetkiliniz bu kararı çok kısa bir zaman diliminde verdi sizin niye bu kadar uzun sürdü? Takibiki buna da cevap oyalama niteliğinde oldu.
Cihazımın 3 ay serviste kalması durumunda cihazın imha edileceğini de söylediler. Bu bir tehdit miydi yoksa sadece bilgilendirme miydi bilemiyorum.
Baktım olmuyor, cihazımı gönderin madem dedim. Cihazı elden teslim etmişsiniz elden alabilirsiniz dediler. Halbuki servise bırakırken ASUS müşteri hizmetleri ile görüştüğüm takdirde adrese kargolama yapabileceklerini söylemişlerdi. Bunu yetkiliye ilettiğimde bir takım belgeleri yollarsam yardımcı olabileceklerini söylediler. Ben de dedikleri gibi yaptım. Bunlar yaşanırken tarih ağustos ayının son haftası idi. Yıllık iznimi geçirdiğim adresteydim ve ben 1 hafta içinde kargo gelir diye düşünmüştüm. Ama söz konusu ASUS Türkiye ise bu kadar iyimser olmamak gerek tabi. Adres değişikliği için ise 30.08.19'da mail atmışım. Tamam dediler ama günler geçti ses yok. 11.09.19'da aradım tekrar ASUS Türkiye'yi, haberleri yok durumdan ve tekrar adres aldılar ilgili bölüme iletmek için. Ve yine en kısa sürede dediler. Tam 12 gün sonra 23.09.19'da telefon geldi ASUS'tan. 110 gündür serviste bekleyen cihazınız var nasıl alacaksınız diye? Şaka mı bu dedim? Benim kargo talebimden haberleri yokmuş, tekrar adres aldılar kargo için. Ve en son 01.10.19'da ben tekrar aradım kargo yok meydanda diye. Adresiniz servise 1 ay önce bildirilmiş ama işlem yapılmamış dedi müşteri hizmetleri. Enteresan şeyler oluyor ASUS Türkiye'de. Bugün kargo mesajı geldi 'kargonuz yola çıkmıştır' diye. İnşallah daha da bozmamışlardır bilgisayarı!
Sonuç olarak ASUS Türkiye ve SMS Infocomm birlikteliği varken bir daha ASUS mu?? SANMAM.

Şimdiye kadar bir çok kişiye ASUS önerdim. Firmaya aldandım dostlar kusura bakmayın. Satış sonrası hizmet çok önemli arkadaşlar.. TECRÜBE İLE SABİTTİR.
Şimdi bilgisayar alsam ne alırım. Eski bilgisayarım Acer idi ve memnundum. O yüzden Acer diyeceğim ama onun da servisi maalesef ki SMS Infocomm!!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"anabilim dalı" mı, "ana bilim dalı" mı? hangisi doğru?

House M.D.